Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Vegán

Ezen az oldalon találjátok azokat az ételeket, amelyek hús nélkül készülnek. A hús mentes étrend is finom, ha nem magadtól döntöttél úgy, hogy nem eszel húst, hanem valamilyen diéta miatt kényszerülsz rá, akkor sem kell félned tőle, csak más alapanyagokat kell használni. Általában a szóját, vagy a tofut (ami egyébként szója), használják hús pótlónak. Nagyon finom és valljuk be néha egészségesebb ha beiktatsz az étkezésedbe hús mentes napokat.

A vegán étkezésnek is nagyon sok fajtája van, van aki eszik halat, halféléket, van aki tejet sem fogyaszt....

Ha vegán étrendet folytatsz, akkor növényi zsiradékokra lesz szükséged. Most nagyon divatos a kókusz zsír/olaj használata. Arra figyelj, hogy másképp viselkedik, mint a hagyományos olajok, vagy zsírok, gyorsan felenged, folyékonnyá válik és nem szabad, hogy túl nagy hőt kapjon, mert megég. 

kokuszolaj-jobb.png

(A kép forrása:Internet)

A saláta készítéshez ajánlom inkább az extra szűz olíva olajat, hiszen az hidegen préselt, hidegen is fogyasztható a zsírban oldódó vitaminok miatt.

Egyébként a hús mentes étkezés nem ördögtől való, a magyar konyhában, a mediterrán konyhában, az ázsiai konyhában és az indiai konyhában is jócskán található tápláló recept. 

Én az indiai konyhából fogok nektek szemezgetni.