Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Lehet egészségesebben

Szerencsére reneszánszát éli és egyre többen eszünk egészséges élelmiszereket. Oda figyelünk, hogy magyar legyen, és igen, egyre többen nyúlunk jobban a pénztárcánkba, ha jó minőségű, házi készítésű, vagy bio minősítésű élelmiszert szeretnénk az asztalra tenni. :-) 

Valljuk be őszintén, hogy szeretjük a kenyeret, a péksüteményeket. Azt gondolom hallottátok már, hogy van fehér lisztből készült pékáru és van teljes kiőrlésű lisztből készült pékáru. A legegyszerűbben szín alapján tudod megkülönböztetni. A teljes kiőrlésű lisztből készült pékáru sötétbarna, a fehér lisztből készült pékáru világos barna. Jó lenne, ha lenne arra idő, hogy otthon készítsük el ezeket, de sajnos erre nem mindennap van lehetőség. Marad a pékségben, vagy boltban kapható. Az egészséges táplálkozásra odafigyelőknek pedig van ma már lehetőségük bioboltban is megvásárolni a szükséges élelmiszereket.

Szerencsére ma már nagyobb a választék, lehet gluténmentes és minden mentes élelmiszereket is kapni. Amennyiben valamilyen ételallergiában szenvedtek tessék szigorúan betartani az orvos által kijelölt diétát. Az életed a tét.

A zsírok és olajok használatáról néhány gondolat

Az olívaolajról

2017-ben már okosan használjuk az állati és növényi zsiradékokat. Úgy tudnám a legegyszerűbben megfogalmazni, hogy ahogy a zsírt/olajat gyártják, úgy is használjuk fel. Az extra szűz olívaolaj hideg sajtolással készül, így a legcélszerűbb felhasználása, ha hidegen (szobahőmérsékleten) minimális mennyiségben salátákra vagy húsok pácolására használjuk. (Az extra szűz olíva olaj nem alkalmas a bő olajban készült ételek elkészítésére.)

                                             life.jpg

                                                                            (A kép forrása: life.hu)

Az étolajokról

Általában a napraforgó olajat használjuk a legtöbbször főzés során. Az utóbbi időkben egész jól fejlődött az étolajak piaca is.  Gyakorlatilag minden gyártó kijött újfajta termékekkel, nagyobb kiszerelésekkel. Vannak vitaminnal dúsítottak is. Vannak kifejezetten sütésre alkalmas étolajak. Minél kevesebbet használunk belőlük annál jobb, de bő olajban készült ételek esetén inkább ezt használjuk, mint az extra szűz olíva olajat.

venusz.png                       floriol.png

 

(A képek forrása: floriol.hu, venusz.hu)

A zsírokról

Ki ne emlékezne gyerekkorából a nagyinál vagy otthon evett zsíros kenyér-lila hagyma kombóra, esetleg meghintve egy kis pirospaprikával és mellé egy pohár tea...mennyei eledel volt...megjegyzem most is az.  :-) 

Ezek általában az állat hájából kinyert zsiradékok. 

 

barcsikhus.jpg

(a kép forrása: Barcsikhus.hu)

 

 

 

Hozzászólások

Hozzászólás megtekintése

Hozzászólások megtekintése

Nincs új bejegyzés.