Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Iskolakezdés

 Lassan de biztosan véget ér a nyári szünet. Kezdődik az iskola vagy esetleg a nagyobbak szeptember 01-től munkába állnak.

Egy biztos, hogy a nyári "semmittevés" után jönnek a dolgos hétköznapok. Ez bizony azzal jár, hogy ha tetszik ha nem az életmódodon változtatni kell.

Igen ám, de hogyan? (Jogos a kérdés. Leírom a saját tapasztalataimat.) 

Így néhány nappal a suli kezdés előtt már hangolódj rá az iskolára. (Nem a tanulásra gondolok, de az sem árt, ha előveszed és átlapozgatod a könyveidet füzeteidet, annak érdekében, hogy felfrissítsd az elmédet is.) Javaslom a korábbi fekvést, minden nap csak egy fél órával korábban tessékeld magad ágyba, és próbálj meg minden nap ugyanabban az időben felkelni. (Először tuti, hogy nem fog sikerülni 6-kor felkelni, de legalább dél helyett 11-kor, aztán másnap 10-kor és így tovább és így tovább.) Adj időd magadnak mindenre. 

Szokj hozzá ahhoz, hogy reggelizel, és el is készíted magadnak a tízóraidat. (Szülőket nem nyúzzuk hajnalban, mert az első kávéig mi is használhatatlanok vagyunk. :-) )

Soha ne indulj el üres gyomorral!!!! Ha nem vagy éhes, vagy nem szoktál reggelizni, próbálj meg egy pohár kakaóval indulni. A legfontosabb étkezés a reggeli, ezzel indítod be magad. (Tudod az autó sem indul benzin nélkül.) 

Javaslatom egy gyors reggelihez egy bögrébe tegyél egy evőkanál reggeliző pelyhet, öntsd fel tejjel, és kanalazd ki. 

Ha több időd van készíthetsz rántottát, tükörtojást, bundás kenyeret, szendvicset is. Teljesen mindegy, csak reggelizz valamit, bármit. 

A tízórairól: Készíts magadnak teljes kiörlésű kifliből, vagy zsemléből egy pár szelet felvágottal (de a legjobb a házi készítésű májkrém, vagy szendvics krém) szendót. Lehetőleg uzsonnás dobozba tedd szalvétával, mert az alufólia egyrészt drága, másrészt nem kíméli a környezetet sem. 

A folyadékokról se feledkezzünk meg. (Lehetőleg mellőzd az energiaitalokat, a kólát és a cukrozott üdítőket. Teljesen feleslegesek a gyerek szervezet számára. Legjobb lenne a frissen facsart gyümölcs, vagy zöldség lé, de megteszi az ásványvíz, a házi készítésű tea, limonádé. 

A gyümölcsökről. Az őszi időszakban bőségesen kapunk a természettől gyümölcsöt. Körte, alma, szilva, szőlő, nem sorolom tovább. Mindig legyen az uzsidobozban ebből is legalább egy bármi. Nassolás helyett inkább egyél gyümölcsöt.