Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Diéta

Biztos Ti is halljátok, látjátok, olvassátok, hogy folyamatosan táplálékkiegészítőkkel bombázzák az embereket a különböző gyógyszergyártó cégek, a nagy fogyás reményét elhitetve. 

Nagyon fontos, hogy egy egészséges szervezetnek, pláne a Ti korotokban nincs szüksége semmilyen táplálék kiegészítőre. A tápanyag minőségét és mennyiségét kell hozzá igazítani a saját szervezetetek működéséhez, vagyis az életviteletekhez..

Na most a fentieket lefordítom magyarra: Másféle ételt kell annak enni aki aktívan sportol, másfélét annak, aki csak sportolgat, és másfélét annak, aki nem szeret mozogni, sportolni.

Nem fogunk kalóriákat számolni, nincs szükség rá.

A napokban olyan szerencsés helyzetbe kerültem, hogy Béres Alexandrával tölthettem el egy napot. Nagyon sok mindent mostmár másképp gondolok a táplálékról, és tápanyag bevitelről. Pedig csak "nőcis" témákról beszélgettünk. Nem akart rám tukmálni semmit, mégis kialakult bennem az egészségesebb táplálkozás iránti vágy és kiváncsiság. És azon gondolkodtam, hogyha ez ilyen egyszerűen kivitelezhető, akkor miért ne vágjak bele?! 

--------------

 Ünnepek után...

Néhány gondolat...most épp húsvéti utáni időszakban vagyunk (2012.04.10-e van, kedd :-) ), szóval sikerült a nehéz húsvéti ételekkel füstölt, főtt sonkával és a keményre főtt tojással egy kicsit túl ennem magam, ezért elhatároztam, hogy diétázom egy picit...

Több salátát eszem (ez a vegyes saláta amibe gyakorlatilag bármilyen zöldséget beleteszek és egy tálban összekeverem őket, természetesen öntet nélkül) sok sok ásványvíz (napi két liter) és gyógyteát iszom (én az íze miatt a zöld teát részesítem előnyben, hihetetlen finom és önmagában cukor/méz és citrom nélkül is iható), ha húsra vágynék, szigorúan csirke, vagy pulyka mell grillezve (teljesen megszabadítva a bőrétől, egy evőkanál olívaolajat teszek a serpenyőbe, és azon megsütöm, az általam legjobban kedvelt mediterrán fűszerekkel ízesítve), illetve hetente egyszer megeszem a halat is. Ez továbbra is így marad.

Ami nálam rizikó és ezért nem tudom alkalmazni, pedig egészséges a mézzel való ízesítés. Hátha van köztetek olyan gyerkőc, aki szintén virágpor allergiás, ezért leírom, én is az vagyok (több más allergiám mellett), tehát nem tudom megenni a mézet. Ugyanígy a hallal, a tejjel a tejtermékekkel is óvatosan kell bánnom, ezért csak ritkán, vagy egyáltalán nem fogyasztom őket. Azonban a Ti korosztályotoknak nagyon fontos az, hogy az összes tápanyag bekerüljön a szervezetetekbe, kivéve, ha az orvos megállapította, hogy nem szabad ilyen, vagy olyan táplálékot enned!  

Tehát, ha tejcukor érzékeny vagy, vagy lisztérzékenységben szenvedsz, szigorúan be kell tartanod a betegségeddel járó szabályokat, a saját egészséged megőrzése érdekében. (Ne nyavalyogj, tanuld meg ezt az állapotot kezelni, és ezzel élni. Mindig gondolj arra, hogy vannak nálad sokkal rosszabb helyzetben lévők is!) :-) 

Fel a fejjel! Egészség! :-)

----------------------

Gyomorrontás esetén

Sok folyadék, lehetőleg tea és egy mokkás kanál sót tegyél bele. Néhány napig pedig sós vízben főtt krumplit egyél.  Esetleg kekszet, vagy babapiskótát.

Jobbulást!